We all are Free Syria Army (FSA)

Bismillahirrahmanir rahim. Wassolati Wassalamua Alaa Rasulil A'min, Saidina Muhammad SAW wa'alaa alihi wa Sohabihi Ajmain.

Kehidupan merupakan sebuah anugerah dari Allah kepada makhluknya. Setiap kehidupan yang telah di ciptakan oleh Allah merupakan sebuah keindahan yang mewarnai planet ini. Pluto, Marikh, Matahari , Bulan dan Bumi mewarnai keindahan Alam semesta. Begitu juga dengan manusia, haiwan dan tumbuh-tumbuhan mewarnai keindahan seluruh bumi.

Setiap kejadian yang Allah jadikan tidaklah sia-sia. Bahkan mempunyai 1001 maksud yang berbeza. Biarpun ianya berbeza, ianya mengandungi hikmah yang luar biasa. Setiap kejadian ini walaupun sifatnya berbeza namun ia mempunyai focus dan fungsi yang sama iaitu untuk mentaati Allah swt. Secara Fitrahnya, kejadian yang telah diciptakan ini mempunyai sebuah rasa kasih sayang di hatinya. Allah swt telah meniupkan dan mengekalkan rasa kasih sayang ke dalam jiwa makhlukNya. Bahkan di sana, sungai, gunung-ganang dan bukit bukau sekalipun mempunyai satu rasa yang sama, iaitu Kasih Sayang.

Alhamdulillah.. Bi iznillah.. Allah masih berikan lagi kesempatan untuk diri ini menulis dan terus menulis. Bukan untuk menunjuk mahupun membangga diri. tapi.. hanya ingin melepaskan geram di alam mimpi terhadap suasana dunia yang semakin ngeri. Ngeri dan Ngeri..! (Lebih Ngeri dari Blog Kari Ngeri).. Dunia menjadi gelap  angkara sebuah perbuatan keji sebuah bangsa.. sebuah pertubuhan yang di anggap suci. Namun semua itu hanya lah MIMPI! Yang suci hanyalah senjata, bukan manusia. Yang suci hanyalah peralatan perang, bukan manusia. Yang memegang hanyalah anjing2 yang kelaparan. Bahkan Anjing lebih mulia dari golongan ini. itulah golongan Syiah Nusairi(Syabbiha) atau lebih layak dikenali sebagai the Bustard Assad! Siapa lah saya ingin menghukum mereka, kerana Allah sahaja yang layak menilai segala berbuatan keji mereka. Insha Allah..

Di Palestin, kita lebih mengenali gerakan HAMAS. Namun di Syria, lebih terkenal sebagai FSA iaitu Free Syria Army. Di dalam FSA ini terdapat banyak Bridged seperti Bidged an-nur, Umar al-khattab dan sebagainya. Jika di palestine pejuang2 mereka di tapis satu persatu.. namun di syria juga begitu tapi keadaan tidak mengizinkan, yang sekecil 10 tahun telah memegang m-16. Manakala, di Malaysia, 10 tahun dah pandai hisap rokok dan berfacebook.

Pernah kah kita mendengar nama sang pejuang masa kini. Beliau terkenal di kalangan pejuang2 Islam di seluruh dunia. Beliau adalah seorang Arab namun sanggup meredah badai untuk bersama-sama bejuang di Checnya. Beliau adalah Asy-Syahid Ibnu Khattab. Tentera Kuffar Rusia sangat takut akan ketegasan beliau dalam peperangan. Jika melihat video peperangan, gaya ketegasannya seperti Umar Al-khattab ra yang bagaikan singa yang kelaparan di dalam peperangan. Pejuang seperti itulah yang sepatutnya dijadikan contoh dan idola. Namun, artis2 yang menjadi pujaan remaja dan ibubapa masa kini.

Allah swt menciptakan makhluk-makhluk di atas muka bumi ini bukan saja2 tapi mempunyai tujuan iaitu untuk menyembahNya. Untuk mengabdikan diri kepadaNya. Untuk menyerahkan segala jiwa dan raga hanya kepada Nya. Perasaan seorang hamba yang mulia, apabila segala yang dilakukan bukan untuk manusia tapi untuk Dia, Tuhan yang Esa. Namun, apa yang berlaku di Syria adalah sebaliknya. Presiden syria dijadikan Tuhan, gambarnya di agung2kan, namanya menjadi kegilaan, buat kaum syiah nusairi. Hizbullat, Hassan Nasrallat, dan mahmud ahmadenejad, menjadi dalang dan kepala besar dalam pembantaian saudara islam kita di syria. Alhamdulillah.. Allah swt telah membukakan hijab dalam mengenali rupa sebenar mereka. Jika dahulu, kita pernah menganggap mereka hero kononnya tapi mereka hanyalah syaitan bertopeng. Perangai mereka lebih teruk dari yahudi laknatullah. Ya Allah..betapa geramnya hati ni..

Sedang kita menyambut cuti bersama keluarga, pernah tak terlintas di fikiran dan hati kita terhadap saudara kita di syria. Jika kita tidak mampu untuk memegang senjata, bersedekahlah. Janganlah kata kita tidak mampu bersedekah, kerana binatang pun pandai bersedekah dan memberi nafkah. Apatah lagi kita manusia..


 Blood River.. Only in Syria.. Darah para syuhada yang telah dibunuh tentera Basyar Assad Laknatullah..

Anak ini mesti tertanya2 di mana ayah dia setelah sebulan tidak balik.. 



Mereka merupakan pejuang FSA.. Di hati dan jiwa mereka hanya satu. Untuk mencapai Redha Allah SWT.Doa kan mereka di 'sana'..Semoga roh2 mereka bersama para syuhada'. Ameen..


 Asy-Syahid Abbas

 Asy-Syahid Abu Ahmad Sa'adiah

 Asy-Syahid Abu Asy Syir dan Abu Ar Rashid

 Asy-Syahid Abu Ali Ad Dumani

 Asy-Syahid Abu Laits Al-Iraqi

  Asy-Syahid Al Hamadi

 Asy-Syahid Abu Hamzah

 Asy-Syahid Ali Sulaiman

 Asy-Syahid Huzaifah Abdul Basit

 Asy-Syahid As Saqa

 Asy-Syahid Basil Isa

 Asy-Syahid Ma'rat Nu'man

 Asy-Syahid Muhd Al-Bakkar

 Asy-Syahid Khalid Al Barrak

 Asy-Syahid Imam Masjid Ali Bin Abi Talib ra

 Asy-Syahid Muhd Asy syalhah

Asy-Syahid Muhd Qunaitha

Ini adalah antara Singa2 Islam dan para pencinta Syahid. Yang patah akan tumbuh, yang pergi akan ada pengganti. Mereka sudah pergi tetapi semangat juang tetap bersama kita. Saya, kamu dan dia adalah sebahagian dari mereka.. Hidup Mulia atau Mati Syahid...


Asy-syahid Ibnu Khattab..  

  

Allahu alaa ma naquulu Syahid.. In Shaa Allah..

Reactions: 

0 tautan hati: