Syria berdarah, kita tidurkah?

Alhamdulillah wassolatu wassalamu Alaa Rasulillah Wa A'laa Alihi Wa sahbihi Ajmain. Setinggi-tinggi rasa syukur kita panjatkan kehadrat Allah swt kerana masih lagi memberikan kita kekuatan iman dan amal di Bulan Syawal yang mulia ini. Di samping kuih raya, kek batik yang masih lagi terjamu, jangan lupe untuk kita mengerjakan puasa 6 di Bulan Syawal. Besar ganjaran berpuasa 6 di Bulan Syawal. 

Rasulallah SAW bersabda "Barangsiapa yg berpuasa di Bulan Ramadhan kemudian di sambung 6 hari di Bulan Syawal, maka bagaikan ia telah berpuasa setahun" (Abu Hurairah)

Tatkala Umat Islam di Malaysia masih lagi beraya(walaupun dah 10 syawal), umat Islam di Syria masih menitiskan darah dan air mata. Mereka tidak henti-henti di serang oleh golongan Syiah nusairiyah yang di kurniakan akal tetapi BODOH, di kurniakan hati tetapi MATI(maaf jika terkasar tetapi itu lah ungkapan yang baik buat golongan syiah b@#$ nie).

 Tak tahu lah ape benda nak mencarut kat org tua syiah nie.. Dah tua bawa2 lah bertaubat..

Anugerah apa nie? Anugerah bintang paling zalim kah..
(Ahmadenejad dan Basyar Assad.. pemimpin syiah yang sgt popular sekarang)

Tatkala kita masih lagi menikmati kuih raya, ketupat dan rendang dan juga lemang, rakyat di homs, di aleppo, di dimasq, setiap hari mereka menikmati peluru, bom dan jet perang. Itulah santapan raya buat mereka.

                          Ni bukan meriam, tetapi peluru pandu jarak jauh, dengan izin Allah ia tidak meletup.. Allahuakbar!

 Nampak macam lemang kan? tapi inilah BOM yang mereka dapat cipta.. Allahuakbar!

Tatkala kita tersenyum berjumpa sanak saudara, ahli keluarga, sahabat handai, rakan sekerja, mereka di syria menangis di hadapan mayat-mayat saudara2 mereka. Bagaikan lautan darah dan air mata yang tidak henti-henti mengalir di sana. (sedekahkan Al-Fatihah buat mereka. Ayuh doakan mudah2an Mati mereka merupakan mati Syahid!)

Tatkala anak-anak di Malaysia yang putus jari kerana main mercun bola, anak-anak di syria mati  di tembak, di bom dan sebagainya. Ada yang mati kerana gegaran otak(akibat letupan yang amat kuat).

 Asy Syahidah Rayyan, antra ribuan anak2 yang gugur syahid akibat kekejaman Regim Basyar



Hilang Kaki akibat Bom Regim, Di Malaysia hilang jari main mercun ketupat..

 Seorang Ibu yang mati bersama anak2nya. Itulah Kasih seorang Ibu...

Allahu Rabbi..

Adakah kita masih lihat? Atau kita tidak pernah tahu pun apa yang sedang berlaku di negara umat Islam? Atau kita tahu tapi kita buat-buat tidak tahu? Atau kita tidak tahu tapi masih lagi taknak ambil tahu?

satu hari di hari raya, kulihat cahaya bersinar Indah (versi Malaysia)
saru hari di hari raya, kulihat bom dan peluru bersepah (versi Syria)

Satu hari di hari raya, ku dengar irama yang sungguh Indah (versi Malaysia)
Satu hari di hari raya, ku dengar irama letupan dan tembakan sangat meriah dengan darah (versi Syria)

Satu hari di hari raya, aqu menangis tanda gembira, aqu menangis tanda ku Cinta, kepadaNya (Versi Malaysia)
Satu hari di hari raya, aqu menangis tanda gembira kerana Syahid, Aqu menangis tanda ku cinta akan Syahid kepada Nya(Versi Syria)

Satu hari di hari raya, Kulihat wajah suci ibuku, Kulihat wajah kasih Ayahku, Ku gembiraaaa!!!(Malaysia)
Satu hari di hari raya, ku tatap wajah suci mayat ibuku, Ku tatap wajah kasih mayat ayahku, Ku menangis...(Syria)

Satu pagi di hari raya di Syria..


Ayuh sama-sama kita doakan kemangan Umat Islam di Syria. Kerana Doa merupakan senjata orang2 yang beriman..

Sebarang sumbangan Sila layari FB Syria care

Reactions: 

0 tautan hati: