Memiliki Sang Maharaja Cinta

Segala puji bagi Allah, Dzat yang telah menciptakan langit dan bumi, menciptakan kegelapan dan cahaya. Namun orang2 yang kafir mempersekutukan(sesuatu) dengan Tuhan mereka. Tiupan kasih dan cinta buat junjungan mulia, 'Muhammad Bin Abdullah', utusan Allah yang memberi petunjuk, khabar gembira dan peringatan, serta penyeru kepada Allah dengan izin-Nya, sebagai lentera yang terang. Semoga salawat dan dan salam kepada dirinya, keluarga dan para sahabatnya.

"Tiga perkara, apabila ketiga perkara itu ada pada diri seseorang, maka ia akan mendapatkan manisnya iman; apabila Allah dan Rasul-Nya lebih dicintai oleh dirinya dan tidak ada selain dari keduanya yang lebih dicintai, dan tidaklah ia mencintai seseorang kecuali cinta kerana Allah, dan ia membenci kembali kepada kekufuran sebagaimana ia benci untuk dilemparkan kedalam api"

Ada yang pernah bertanya, "Bagaimana caranya mencintai Allah?"

Jawapan yang cukup inspiratif dan praktis diungkapkan dari sebuah buku tulisan Stepen R. covey, "7 Habist of Highly Effective People" Di dalam buku tersebut diceritakan bahawa suatu hari ada yang mengadu kepada Covey bahawa di sudah tidak lagi mencintai isterinya. Covey hanya mengatakan, "kalau begitu cintailah isterimu". Orang itu merasa bingung, "laa.. kan dah beritahu sudah tidak cinta lagi..." Covey kemudian menjelaskan bahawa 'CINTA' adalah kata kerja, bukan sekadar perasaan. Mencintai seseorang bererti berkorban untuknya, memberikan perhatian, melakukan hal-hal yang disukainya, selalu mengingatinya dan sebagainya. Mungkin itu juga yang boleh kita lakukan untuk menunjukkan rasa cinta kita pada Sang Cinta..

Luangkanlah banyak waktu untuk bertemuNya...

Selalu-selalulah mengingatiNya..

Rindulah bertemu denganNya..

Bersegeralah menyambut panggilanNya

Lakukanlah hal-hal yang disukaiNya

Tinggalkanlah hal-hal yang dibenciNya..

Lakukanlah yang terbaik, kerana Dia selalu memperhatikanmu^_^

Bagi yang sudah pernah merasakan jatuh cinta tentu mudah menterjemahkan "aktiviti-aktiviti cinta" tersebut. Bagaimana kita selalu ingat namanya, tergetar ketika ada yang menyebut namanya, ingin selalu jadi orang pertama yang membantunya, ingin berbuat yang terbaik ketika dia melihat, mencari tahu hal-hal yang disukainya dan lain-lain. InsyaAllah^_^
Category: ,
Reactions: 

2 tautan hati:

Anonymous said...

Thanκ you a lot for sharing this wіth all
of us you reаlly recognise what you're speaking approximately! Bookmarked. Please additionally talk over with my web site =). We could have a link exchange contract between us

Review my site; Red Kings Poker Promotions :: ::

Anonymous said...

I alωayѕ usеd to гead pоѕt іn news papers but nοw as I аm a
user of ωeb thus from now I аm usіng net
foг articles or rеviеws, thanks tο web.


Αlѕo vіsit my blog :: CarbonPoκer Promotions
()