Bestnye Kelantan..

Alhamdulillah segala puji bagi Allah, Tuhan kami tika siang dan juga malam. Solawat serta salam juga tidak pernah putus ditujukan buat junjunga besar kita, Rasulallah SAW serta para sohabat, para alim ulama', para cendikiawan Islam, Muslimin dan Muslimat yang dirohmati Allah sekalian. erm.. Tidak lupe juge buat keluarga2 jauh..

Pada suatu malam, ketika hendak tidur, terdetik dihati ini untuk menziarahi sahabat2 di Utara Pantai Timur. akhirnya saya mengambil keputusan untuk meziarahi sahabat2 yang berada Nun Jauh di Kelantan sana. Huhu ini lah kali pertama saya ke Kelantan. Hebat kan...^_^

Macam biaselah, tidak sah apabila saya seorang je yang pergi kalau tidak ditemani seorang sahabat. Akhirnya ada seorang sahabat dari Somalia yang ingin mengikuti perjalanan kembara rumah ke rumah ini. Sebelum nie Kembare ke Cameron Highland pun Bersama dia.. Dia tak sangka Malaysia nie ada tempat2 sejuk..;/

Dia kate :"Ok bro, no problem, I like Kelantan, I Heard Kelantan is the Best Place in Malaysia, People in Kelantan is Very good"

Ok itu ape yang dia kate sebelum pergi.. tengoklah ape kate die lepas balik..


************************************************************

14 jam di dalam train.. suhu mencecah degree juga rasenye.. sejuk.. tak boleh tidur... ape yang anda rase.. ? Fikirlah ya.. Kemudian sesudah sampainya di Perhentian pasir Mas. Kami terus ambil bas ke Kota Bahru. Dari Kota bahru ke Peringat. Sahabat yang dari Somalia nie dah hampir pitam.. Seperti yang dia selalu kate.. "Malaysia is very Hot". ;/

Alhamdulillah penginapan bertaraf dunia disediakan oleh Nik's House. Kami disambut baik oleh Nik Amin sekeluarga..

3 malam di rumah Nik, terasa seperti 1 malam dalam train.. sungguh cepat masa berlalu..

Antara rumah2 yang sempat diterjah ialah rumah Zul Hairy dan rumah Azreey Bips. Manakala tempat2 yang sempat kami pergi ialah

1)Air terjun Jerang Lenang
Bermandi manda sambil melihat dan merenung keindahan hutan ciptaan Tuhan..

2)Pengkalan Cepa
Melawat adik perempuanku yang sedang berprogram disana

3)Pulau Melaka
Melawat kediaman Rasmi Menteri Besar. hehe..

Dan pelbagai lagi tempat2 yang menarik sebenarnya di kelantan ni.. Rupe2nye ade juga kedai HPA di kelantan nie..

From kelatee


From kelatee


From kelatee


From kelatee


From kelatee


Itulah dia Kelantan. Sebuah negeri Indah yang penuh dengan rahsia2 Keindahan alam ciptaan Tuhan,,tapi.. walaubagaimanapun, Selangor jugak yang terbaik..;)
Category: , ,
Reactions: 

2 tautan hati:

.: F@!n :. said...

manatap la abg din....t kita p rumah abg din's house pl...hehehe

HafizuddinPirus said...

haha.. time open house ok lah.. ;) rumah abg kawasan pedalaman, so bersedialah ae....;p