Bila Hati Berputus Asa..

Ya Allah ya tuhanku,berikan lah daku petunjuk untuk meneruskan perjuanganku di muka bumi Mu ini..

Suatu kata2 yang begitu menyentuh perasaan ku..bunyian melodi kata2nya tidak dapatku lupakan..setiap ayat yang disebutkan membuatkan diriku benar2 kecewa..aku tidak sangka kata2nya amat dalam sekali maksudnya..

Hati ku berasa sedih sekali apabila sahabatku berkata "den,saya rase dah berputus asa,malas dah nak study"muka sahabatku begitu sedih sekali,tetapi senyuman nya masih lagi terpancar..


Aqu tidak boleh terima!kerana selama ini dia lah yang banyak menolongku.Dalam keadaan ku susah,dialah yang menolongku,dalam keadaan ku terlena,dia lah yang mengejutkan ku,dalam keadaanku berputus asa,dia lah pemberi semangat pada diriku..

Aku takkan biarkan perjuangan nya terhenti setakat ini.


Setiap kali terserempak dengan nya,pasti dia akan senyum padaku. Dia adalah seorang sahabat.Sahabat yang mengambil berat akan diriku.

Tapi..Kenapa kadang2 aku tidak melayannya dalam keadaan dia susah?Adakah aku malu?


Sesungguhnya diriku ini begitu kerdil di sisi tuhanKu.Aqu seorang yang dhaif yang tidak punya apa2.Aqu bukan lah seorang yang berharta,hanya ilmu didada menjadi harta kekayaan diriku..

Kadang2 dalam keseorangan hanya ilmu yang menjadi teman disisiku..menyinari hidupku.

Adakah dalam keadaan kesempitan,aqu dapat menyelesaikan masalahnya?


Ya Allah berikanlah kekuatan dan semangat yang tinggi pada sahabat2 ku dalam berjuang mencari ilmu MU.Berkatilah ilmu nya.Permudahkanlah segala urusan nya.


"Sesungguhnya keredhaan dari Mu adalah Harapan Agungku"
Category:
Reactions: 

1 tautan hati:

Humayra' said...
This comment has been removed by the author.